2 Mayıs 2014 Cuma

ANNE SÜTÜNÜ ARTTIRMA YOLLARI


    Ne çektim be ben bu anne sütü işinden. İlk zamanlar çok bol olan süt üm beni sürekli rahatsız ettiği için pompa ile çektim. Çözüm oldumu? Hayır!! Ben çektikçe arttı,arttıkça rahatsızlık verdi. Gecenin bir yarısı millet uyumayan bebeğini uyutmaya çalışırken ben sütle dolan göğüsleri boşaltmakla meşguldüm. Hala kulaklarımda emzirme hemşirem "bu günlerinin kıymetini bil!!" Demişti, bende o günlerimin kıymetini bilip dolaba poşet poşet süt koydum. Okadar işime yaradılar ki. 
    Aylar sonra sütüm zaman zaman azaldı. Bebek büyüme ataklarına girdiğinde daha fazla süte ihtiyaç duyduk. Peki neler yaptım sütü arttırmak için.
BOL SU BOL MORAL: Bu ikisi bol süt vermenin temelini oluşturuyor. Günde en az 4-5 litre sadece su içtim ve çok faydasını gördüm.
REZENE ÇAYI VE KİMYON TOHUMU: Kendime hergün rezene çayı demledim ve içine bir çay kaşığı dolusu kimyon tohumu attım. Bu karışım anne sütünü müthiş arttırıyor. Sindirimi kolaylaştırıyor,bebeğin gazını alıyor, annenin relax olmasını sağlıyor.
MALT İÇECEKLERİ: Hemen hemen her markette bulunan malt içecekleride inanılmaz süt yapıyor. 
BEBEKLE BOL TEMAS: Anne sütü, beyindeki hipofiz bezinde üretilen Prolaktin hormonu tarafından salgılanır. Bu hormon süt bezlerindeki salgıyı artırarak etki gösterir. Prolaktin hormonunun düzenli olarak salgılanması anne sütünü arttırır. Bu yüzden temas önemlidir. Mümkün olduğunca bebekle temas halinde bulunun. Bebeğinize bol bol bebek masajı yapın. Böylelikle anne beynine süt yapımıyla ilgili mesaj gönderiliyor ve sütünüz artıyor.
GÖĞÜS ŞAŞIRTMA YÖNTEMİ: Çok ilginç,az bilinen ve kesinlikle işe yarayan bir yöntem. Ayrıca insan vücudunun nekadar mükemmel olduğunuda gösteren bir yöntem. Tek göğüsü boşalttıktan sonra bebek diğer göğüsü tam boşaltsın. Sonra tekrar boş olan ilk göğüsten emdirin. İlk başta saçma gelebilir. Ama bu vücudunuza şu mesajı gönderiyor " Aman tanrım!!! Süt yetmiyor daha fazla süt üretmem lazım!!" Vee vücut daha fazla süt üretiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder