1 Nisan 2014 Salı

YOĞURT YAPMA DERT Mİ?

    Ek gıdaya geçiyoruz ya aklıma ilk gelen şey yoğurt eyvah ben bu yoğurtu günlük nasıl mayalayacam? diye sorduğumda çoğu kişi bana off çok kolay biz sana öğretiriz dediler. O öğreneceğim günü beklerken ben bir baktım ki Tefal Yoğurtcum indirimde. Hemde öyle bir indirimdeki almayanı döverler o derece yani. Aldım geldim. Hemende merakımdan yoğurt yapmayı denedim.Makina kompakt bir litre süt koyma haznesi var. Bu bir litre süt içine bir çorba kaşığı yoğurt karıştırılıyor ve 8 saat sonra mis gibi ev yapımı yoğurtunuz hazır. Kendi kabı içinde yapılıyor üstüne kapağı örtülüp buzdolabına kaldırılıyor. Kirlenen tek kap var oda yoğurdunuz bittiğinde. Yoğurdu tutturamama gibi bir sıkıntı yok.
    Ayrıca ben birde altılı olarak bardak kaplarından da satın aldım. Tek tek bardak bardak yoğurt yapıyorum. Böylelikle İpek'in öğünü ayrı ayrı oldu. 1 litrelik kaba bir tepeleme çorba kaşığı yoğurt mayası,tekli kaplara ise bir tepeleme çay kaşığı kullanıyorum. Ayrıca süzme yoğurt yapmakta mümkün. Içinden yoğurt süzme aparatı çıkıyor.   
    Bu makinayı internette araştırırken alma gereksiz gibi yorumlarla çok karşılaştım. Yoğurt mayalamakta iş miydi? Ama bu mantıkla gidersek? Türk kahvesi yapmakta ekstra bir iş değil, çay makineside gereksiz, kırk yılda bir kek yapılacak diye evde mikser bulundurmakta gereksiz.Yaa hayır işte tüm bunlar kullandığınız sürece hayatımızı kolaylaştıran aletler. Tefal Yoğurtçum özellikle küçük çocukların yaşadığı evler için ideal bi ürün. On numara bence.Bebeğiniz varsa her gün yoğurt mayalamanız gerekiyor. sütü kaynat, bekle soğusun ama çok soğumamalı unutursan kalkıp bir daha ısıt. sonra kaloriferin üzerine koy.Ama çok bekletmeyeceksin.Çok durursa ekşiyor.annelerimizin yöntemiyle yoğurt yapmak isterseniz sürekli aklınız yoğurtta olacak ki bebek varken bence bu zor.işte yogurtçum bunu ortadan kaldırıyor. koyuyorsun, yapıyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder