13 Şubat 2014 Perşembe

Tracy Hogg'ladım seni bebek


   Aslında takıntılı bir kişiliğim bir konuya takılırım araştırırda araştırırım. Bebek konusuda böyle bizde. Sonuç olarak uçsuz bucaksız bir derya tüm konular.Dışarıdan karışanlar susmuyor bi türlü.Biz tecrübesiz ebeveyinlerin ise kafası soru işaretleriyle dolu. Günlerce çekilen uykusuzluk sonucu bir yeter dedim ve başladım bebekle ilgili tüm kitapları okumaya. Tracy Hogg'ada böyle bir zamanda rastladım. Tracy Hogg bebekleri sakinleştirip, uykuya yatırmak konusunda ün kazanmış İngiliz kökenli bir bebek hemşiresi. Kariyeri boyunca Jodie Foster, Cindy Crawford, Jamie Lee Curtis ve Michael J. Fox gibi ünlülerinki de dahil olmak üzere 5000'e yakın bebeğe baktığı söyleniyor. Hogg’a “Baby Whisperer” lakabını takmışlar.Bu lakap daha sonra Tracy Hogg’un 2001 senesinde yayınlanmış olan meşhur kitabının da adı olmuş. Hogg hemşire 2004 senesinde hayatını kaybetmiş Allah rahmet eylesin neyse. Sonuç olarak tekniklerini birebir katı bir sekilde uyguladım. İşe yarıyor mu? Evet.  
   Tracy Hogg'un yöntemi E.A.S.Y.  Bence gayet easy bir yöntem. Sadece bir kaç gün disiplin kurmanız ve bundan çıkmamanız önemli. Sonuç olarak E.A.S.Y olarak adlandırılan bir çeşit düzen ve rutin oluşturma.Bu düzende E harfi (eating – beslenme), A harfi (activity – aktivite), S harfi (sleep – uyku) yerine geçer. Bunlar yapılınca sıra Y harfine (yourself – kendiniz) gelir ki, ebeveynlerin kendine zaman ayırabilmesini ifade eder.
Hogg bunun bir düzen olduğunu söylemekle beraber, bebeklerin bir makina olmadığını, bu düzende esnemeler olabileceğini, bu nedenle bu düzeni saate bakılarak katı bir şekilde uygulamamak gerektiğini söyler. Tam olarak siz bebeğe bir rutin koyuyorsunuz ve ipler artık sizin elinizde bir bebeğe teslim değilsiniz. Ben İpek 20 günlük iken tanıştım Tracy Hogg ile. Tavsiye ediyorum bu kitabı mutlaka okuyun derim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder